12 Temmuz 2012 Perşembe

Alkalik olmak ya da olmamak, tüm mesele bu!



Bu kitabı zayıflamak için edinmedim. İsimden yalnızca zayıflama ihtiyacı olanlara hitap eden bir kitapmış gibi anlaşılabilir, bence  kitap için yanlış isim seçilmiş... 
Aylar önce facebookta arkadaşım olan Kemal Milar  beyefendinin kendi sayfasında verdiği bilgiler oldukça ilgimi çekti. Çok sık hastalanmayan ben 2011 ekiminden beri boğaz iltihabı çekiyordum ve malesef geçmiyordu. İlaç kullanan biri de olmadığımdan doktorun verdiği antibiyotikleri de içmemiştim. İlaçların beni daha da hasta edeceği gibi bir his olmuştur hep içimde. Kemal bey Ph üzerine paylaşımlar yapıyordu. Önemli olan ise okuyor araştırıyor ve  önce kendisi deniyor ve oluşan her olumlu-olumsuz değişimi paylaşıyordu. İçme suyuna karbonat atarak içmeyi öneriyordu. Asidoz kavramı ile onun sayesinde karşılaştım. Kendisi Ph mucizesi isimli bir kitaptan bahsediyordu. Ben de kitabı aldım. "Hastalık yoktur, asidoz vardır", bu cümle beni çok etkilemişti, ama en çok da karbonatlı su içince yaşadıklarım... Boğaz ağrısı ve daha başka sıkıntılar yok oldu...

Bilindiği gibi ph asidik ve alkalik olma durumunu belirten bir birim. Savunulan şey ise, hastalıklara sebep olan virüs bakteri mikrop asidik ortamda etkin haldedir, hastalığa sebep olur, alkalik ortamda boruları ötemez. Bu durumda vücudumuz ne kadar asidikse o kadar hastalığa açığız, ne kadar alkalik ise o kadar sağlıklı...Önemli olan alkalik kalabilmek, bu ise günümüzde çok zorlaştı, çünkü yediklerimiz içtiklerimiz asidik! Hayatlarımız stresli ve üzülüyoruz, sinirleniyoruz, yani sürekli asidik duygular içindeyiz! 

Bu kitapta  asidik kalmak için önemli bilgiler var. Katılmadığım noktalar da var evet ama ph ı yükselterek iyileşmek konusunda çok aydınlatıcı. Merak edenler kitabı mutlaka okumalı. Bir de diyabette ph mucizesini anlatan bir kitapları var onu henuz okumadım. 

Shelley Young ı facebook da takip etmek için burası


1 yorum:

  1. kitapta katılmadığınız noktalar nelerdi?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...